عراق

عراق| برگزاری مراسم سالگرد شهدای مقاومت در میدان التحریر بغداد

عراق| برگزاری مراسم سالگرد شهدای مقاومت در میدان التحریر بغداد/ سالگرد حاج قاسم به تظاهرات ضد آمریکایی تبدیل شد+فیلم و تصاویر

قشرهای مختلف مردم عراق برای حضور در مراسم سالگرد شهدای مقاومت در میدان التحریر بغداد گردهم آمده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از ساعات اولیه صبح امروز خیابان‌های منتهی به میدان التحریر بغداد شاهد حضور صدها نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهراتی است که عصر امروز آغاز خواهد شد.  این تظاهرات در میان اقدامات شدید امنیتی و استقرار گسترده نیروهای نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای حشد شعبی برگزار می‌شود.

در این تظاهرات مردم یکپارچه خواستار اخراج آمریکایی‌ها از خاک کشورشان هستند.  مقامات عراقی امروز را در کشورشان تعطیل رسمی اعلام کرده و اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق، جاده‌ها و چهار راه‌های منتهی به میدان التحریر را بسته و تردد خودروها در این منطقه ممنوع است.

تصاویر شهدای مقاومت در دستان مردم

کلیپ‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد مردم عراق در حالی که تصاویر شهید سلیمانی و شهید المهندس را دست دارند به سمت میدان التحریر حرکت می‌کنند.
شبکه‌های اجتماعی همچنین ویدئوهایی را منتشر کردند که مردم عراق در حال عزیمت به میدان التحریر بغداد شعارهایی ضد آمریکایی و رژیم صهیونیستی سر می‌دهند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , ابومهدی المهندس , کشور عراق ,

هزاران تن از مردم عراق از همه استان‌ها برای شرکت در راهپیمایی میلیونی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تجمع کردند  و این تظاهرات ساعت 1 بعد از ظهر به وقت بغداد آغاز خواهد شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد حرکت مردم به سمت میدان التحریر همچنان ادامه دارد  و مردم با پرچم‌های عراق و حشد شعبی و تصاویر شهیدان سلیمانی و المهندس و بنرهایی که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده است، به سمت این میدان حرکت می‌کنند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , ابومهدی المهندس , کشور عراق ,

ائتلاف فتح: تظاهرات امروز آغاز حقیقی برای بازپس گیری حاکمیت ملی است

«فاضل جابر» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف پارلمانی الفتح در سخنانی درباره تظاهرات سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و مهندس در میدان التحریر بغداد، گفت این تظاهرات آغاز حقیقی برای بازپس گیری حاکمیت ملی است.

وی در عین حال از دولت عراق خواست که تحقیقات مربوط به این اقدام تروریستی را اعلام و کسانی که در آن دست داشته‌اند را معرفی کند.‎

به گزارش رسانه‌های عراقی، همچنان ده‌ها اتوبوس از استان‌های مختلف برای شرکت در این تظاهرات و بزرگداشت از تمام ورودی های شهر بغداد وارد پایتخت می‌شوند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , ابومهدی المهندس , کشور عراق ,

مقامات سازمان حشد شعبی عراق پیشتر اعلام کرده بود که مهمترین برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت نخستین سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر همرزمانشان، برگزاری راهپیمایی میلیونی مردمی در بغداد همزمان با تظاهرات مردمی در سایر استانهای عراقی است که طی آن بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق تاکید خواهد شد.

الفیاض: تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق لازم الاجراست

«فالح الفیاض» رئیس حشد شعبی عراق امروز در سخنرانی خود در میدان التحریر بغداد به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق لازم الاجراست.

فالح الفیاض گفت که پاسخ به جنایت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد که اولین آنها اجرای تصمیم پارلمان در اخراج آمریکایی‌ها از عراق است.

وی با تاکید بر اینکه ملت عراق و نیروهای سیاسی این جنایت را محکوم می‌کنند تاکید کرد این تصمیم پارلمان لازم الاجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا